donderdag 19 januari 2012

Buurvrouw Corry - I

Ter info - uit de oude doos:

Mit Alie

Hallo Alie, mee Annie.


Wat is d’r Annie, doe klinkt zo sneu


Ow Alie, ik het een probleem. Buurvrouw Corry ben een paor dagen mee het rooie kruis mee en ik zou op haor parkietsie passe. Da had ik haor vorige week al beloof, maor ik ben het glad vegete. Dus ik vanmorgen bij haor langs en daor lag hij, op de boojum van zijn kooitsie. Ik denk dat hij dood ben.


Hest al mit ain vork geprobeerd, misschien sloapt hie wel


Alie, ik gaot toch nie mee een vork in da beessie prikke, en parkieten slaope nie op de boojum.


Wel as hie hoogtevrees hest.


Alie, hij lag daor met zijn pootsies omhoog, hij ben ech dood.... harstikke dood. Wat mot ik nou?


Koop joe ain nije vogel, zo goud zait ze nait meer toch?


Het ben zondag Alie, en ze ben mee een paor uur al thuis. Waor haol ik zo rap zo’n parkietsie vadaon? Ze zal helemaol overstuur zijn…. toe help wa te verzinne!


Ik wait wat… loester… as joe nou....


…. ja.... ja…. ja dat doe ik, misschien werk da tot ik een ander parkietsie gevonne het.


Nou succes dan moar…. Groeten oan Bep!

 



Mit Alie

Hallo Alie, mee Annie weer.

Ach Annie, hoe goat ’t mit de parkiet van buurvrouw Corry?

Alie, ik het gedaon wat jij zee, ik het hem in de diepvries geleg en vlak voor ze thuis kwam in het kooitsie gestop. Ik het hem maor tegen de spijltsies laote leunen, want hij bleef niet rechop zitte. Maor goed, ze kwam thuis en zette haor tas neer en ze liep meteen naar haor parkietsie. Ze was helemaal stil, haar mond wijd open en ik dach, dit gaot niet goe. Pakt buurvrouw Corry een grote lamp, want met haor staor ken ze hem niet goe zien. Nou Alie, die lamp was zo warm en ik zag da beessie heel langzaom in mekaor zakke, da beessie begon te ontdooie en kwakte zo op de boojum. Buurvrouw Corry helemaol overstuur, o Alie ik wou dat ik mij onzichtbaor het kenne maoke. Dus ik zee tegen haor da ik wel begreep da ze overstuur was.

Ik denk Annie, dat wie ’t moar motten opbiechten

Dat wilde ik ook, maor buurvrouw Corry zee opeens: vlak voor ik op vakantie ging was hij dood, maar ik het geen tijd meer om hem te begraove, en opeens zat hij weer op het stokkie. Ik ben heel zachies het huis uitgeslope.… jij mee je ideeën…. Alie? ALIE!!!!!! Dit ben nie om te lache…..








1 opmerking: